Μονόδρομος ο Ναυτιλιακός Συνεταιρισμός Ρεθύμνου

18ο τεύχος Ην-Ων

«Δημιουργήθηκε η Ναυτιλιακή Ρεθυμνιακή εταιρία «Creta Lines» μέσα από την ανάγκη για ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση της κοινωνίας του Ρεθύμνου» τόνισε σε συνέντευξη τύπου στο «Ην-Ων» ο πρόεδρος της Ρεθυμνιακής Ναυτιλιακής Εταιρίας «Creta Lines» Γιάννης Νικολούδης.
Ερ. Γιατί πραγματοποιήθηκε η Ρεθυμνιακή εταιρία και ποιοι είναι οι μέτοχοί της;
Απ. Ως Νομαρχιακός Σύμβουλος υπεύθυνος τουρισμού πού ήμουν τότε, γινόμουν δέκτης καθημερινά της αγωνίας των επιχειρηματικών και τουριστικών φορέων του τόπου, για την ζημιά που υφίσταντο λόγω της έλλειψης ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Ρεθύμνου με τον Πειραιά.
Αυτή η κραυγή αγωνίας ήταν η αιτία και τον Ιούνιο του 2008 δημοσίευσα στον τοπικό τύπο επιστολή-κάλεσμα, στην οποία ανέφερα ότι η δημιουργία μιας ΝΕΑΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ, ΛΑΪΚΗΣ ΒΑΣΗΣ ΣΤΟ ΡΕΘΥΜΝΟ, είναι η μοναδική λύση – μονόδρομος.
Η μόνη μορφή εταιρίας που μπορούσε να χωρέσει αυτές τις δικλείδες ήταν ο ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ και αυτή συνειδητά επιλέξαμε.
Ερ. Αγκάλιασαν οι Ρεθεμνιώτες την «Creta Lines»;
Απ. Από την πρώτη στιγμή σχεδόν όλοι οι Ρεθεμνιώτες αγκάλιασαν την «Creta Lines» και ήθελαν να πετύχει ο σκοπός και ο στόχος μας.
Η ανταπόκριση όμως του κόσμου για κατάθεση μετρητών και αγορά μερίδων, γινόταν με αργό ρυθμό και αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μην μπορεί να υλοποιηθεί ο στόχος μας νωρίτερα.
Σήμερα  όλοι οι Ρεθεμνιώτες αγκάλιασαν και αγάπησαν το ELLI από την πρώτη στιγμή.
Το πλοίο είναι το μεγαλύτερο αναπτυξιακό εργαλείο ενός τόπου και μέσον εξυπηρέτησης, του τουρισμού, των μεταφορών, των φοιτητών και όλων των Ρεθεμνιωτών όπου γης. Πιστεύουμε ότι θα βοηθήσει σημαντικά στην ανάπτυξη όλων των τομέων της οικονομίας μας.
Ερ. Ποια είναι τα αναπτυξιακά σχέδια της εταιρίας για τα επόμενα χρόνια;
Απ. Σήμερα δεν μπορούμε να μιλάμε για τα αναπτυξιακά μας σχέδια τα επόμενα χρόνια. Πρέπει να καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, το Διοικητικό Συμβούλιο, οι επιστημονικοί, επιχειρηματικοί και πολιτιστικοί φορείς του τόπου μαζί με τους Θεσμικούς Εκπροσώπους του Νομού, να στηριχθεί η εταιρία οικονομικά, ώστε να ανταποκριθεί με ευκολία στον οικονομικό της προγραμματισμό τα επόμενα 2 χρόνια. Αφού γίνει αυτό, μπορούμε μετά να σκεπτόμαστε ή να μιλάμε γιά σχέδια αναπτυξιακά, όχι όμως νωρίτερα από 5-6 χρόνια από σήμερα.
Ερ. Τι χρειάζεται για να γίνει κάποιος μέτοχος του Ναυτιλιακού Συνεταιρισμού;
Απ. Δεν είναι απαραίτητο να μένει στην Κρήτη ή να είναι Κρητικός. Μόνο με 100 ευρώ ο μέτοχος θα έχει τα κέρδη από την εταιρία που του αναλογούν.
Ερ. Ποιο είναι το προφίλ της εταιρίας;
Απ. Η εταιρία μας είναι λαϊκής βάσης που πλησιάζει σήμερα τα 2.500 μέλη, με στόχο σε ένα χρόνο να ξεπεράσουμε τις 4.000.
Είναι Συνεταιριστικής μορφής και εκ του νόμου δεν μπορεί να μπεί στο χρηματιστήριο και κάθε Συνεταίρος έχει μόνο μιά ψήφο, ανεξάρτητα από πόσες μερίδες κατέχει. Είναι ο πρώτος Ναυτιλιακός Συνεταιρισμός που ιδρύθηκε στην Ελλάδα και ο λόγος που επιλέχθηκε είναι ότι χώρεσαν όλες οι δικλείδες ασφαλείας και το βασικότερο όλων, να μην μπορεί να συγκεντρώσει στα χέρια του κάποιος τον έλεγχο της εταιρίας ,με ότι αυτό συνεπάγεται.
Νομίζω ότι αυτό είναι το νέο μοντέλο εταιριών λαϊκής βάσης, διότι οι Α.Ε. λαϊκής βάσης, είναι πλέον ξεπερασμένες.
Πιστεύουμε ότι το Κράτος πρέπει να εκσυγχρονίσει το θεσμικό πλαίσιο και με την παροχή κινήτρων και οικονομική ενίσχυση, ώστε οι τοπικές κοινωνίες να ιδρύσουν τέτοιες εταιρίες και να πάρουν την τύχη τους στα χέρια τους, ιδιαίτερα δε, σε όσα νησιά υπάρχει μεγάλο πρόβλημα ακτοπλοϊκής εξυπηρέτησης.
Δεν νομίζω ότι μπορεί να συνεχιστεί άλλο το καθεστώς επιδότησης των άγονων γραμμών και το κράτος να δίδει κάθε χρόνο πάνω από 100 εκ. ευρώ, στην σημερινή δύσκολη οικονομική πραγματικότητα. Αυτό βέβαια βολεύει πολλούς και δύσκολα θα αλλάξει.
Αυτό το ποσό των 100 εκ. μπορεί να δοθεί μια μόνο φορά υπό μορφή εγγύησης ή δανείου και κινήτρων, στους νέους Συνεταιρισμούς Λαϊκής Βάσης και έτσι το κράτος θα γλιτώνει το ποσό αυτό, όλα τα επόμενα χρόνια.

Βιογραφικό
Πρόεδρος της «Creta Lines» εκλέχτηκε ο Ιωάννης  Νικολούδης από το 2010, γεννήθηκε στο Ρέθυμνο στις 24 Ιανουαρίου 1954 και σπούδασε οικονομικά – διοίκηση επιχειρήσεων  και είναι συνταξιούχος τραπεζικός.
Ήταν εκλεγμένο μέλος Επιμελητηρίου Ρεθύμνου από το 2007 έως το 2011, Αντιπρόεδρος της Cretan lains οπό το 2008 έως το 2009.
Η δράση του στην αυτοδιοίκηση ήταν: Δημοτικός Σύμβουλος του Δήμου Γεροποτάμου από το 1999 έως το 2006, Αντιδήμαρχος Δήμου Γεροποταμου από την 1 Ιανουαρίου 2002 έως 31 Δεκεμβρίου 2002, Νομαρχιακός Σύμβουλος Υπεύθυνος τουρισμού από το 2007 έως το 2010, Αντινομάρχης από 1 Ιανουαρίου 2010 έως 31 Δεκεμβρίου 2010, Περιφερειακός σύμβουλος Κρήτης από 1 Ιανουαρίου 2011 έως σήμερα.

Πηγή 18ο τεύχος Ην-Ων

Written by